Relacja 2020 - CDO Forum: Data Management & Governance
CDO Forum 2023 / Relacja 2020 - CDO Forum: Data Management & GovernanceAgenda konferencji CDO Forum – 16 września 2020
08.30 - 09.00
Poznajmy się - sesja networkingowa
09.00 - 09.10
Otwarcie konferencji i powitanie uczestników
Evention
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
9.10 – 9.35
Dane w chmurze jako ważny i powszechny element strategii danych we współczesnym przedsiębiorstwie
Snowflake
9.35 – 9.50 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
9.35 – 9.50
Cyfrowa transformacja w oparciu o dane – pytania, które warto sobie i innym postawić
Rozmowa z Mariuszem Jażdżykiem, autorem książki „Chief Data Officer”
Rozmowę prowadzi:
Evention
9.50 – 10.10
Splunk jako platforma Big Data, czyli jak uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące biznesu w Twojej firmie
Dane w firmie to nie tylko informacje o klientach i dane osobowe. To całe morze danych pochodzących z systemów i urządzeń, które zawierają informacje o faktycznych działaniach osób, urządzeń i całych procesów wewnątrz organizacji. Wraz z postępującą cyfryzacją zdumiewająco szybko rośnie i liczba tych danych, jak i różnorodność ich źródeł. Czy istnieje platforma, która potrafi jednolicie gromadzić, przetwarzać i analizować te wszystkie dane, pomimo całej ich różnorodności? Spójrzmy na rozwiązanie Splunka, które sprawdza się równie dobrze w przypadku analityki biznesowej, infrastruktury informatycznej, cyberbezpieczeństwa czy wydajności aplikacji. Jeśli tylko odpowiedź na ważne pytanie biznesowe znajduje się w danych w twojej Organizacji, to my tę odpowiedź znajdziemy. To chociażby możliwość spojrzenia na sprzedaż wszystkich produktów w czasie rzeczywistym, zdolność do przewidywania awarii środowiska produkcyjnego i rozwiązania problemów, zanim ktoś się o nich dowie …. Podczas prezentacji pokażę jak tego typu podejście pomaga konkretnym polskim firmom.
Splunk
10.10 – 10.25 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
10.10 – 10.30
Zarządzania danymi w oparciu o bazę grafową
AZ Frame
AZ Frame
10.30 – 10.45 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
10.30 - 10.40
Przerwa kawowa
10.40 – 11.00
Jak budować produkty w oparciu o dane
Zwrot z inwestycji w działania marketingowe (ROI) to trudny temat. Klasyczna ekonometria koncentruje się na krótkoterminowych efektach tych działań, zaledwie cząstce aktualnej sprzedaży. Kluczowe dla obliczenia pełnego zwrotu z inwestycji w marketing okazuje się zrozumienie, jak marka wpływa na sprzedaż oraz jak nasze działania marketingowe wpływają na kondycję marki. Do tego potrzeba wyrafinowanej integracji danych – przede wszystkim integracji danych sondażowych z coraz większą liczbą danych pochodzących ze źródeł zewnętrznych. To otwiera nowe możliwości analityczne i umożliwia rozwój narzędzi. Na przykładzie takiego narzędzia do mierzenia efektywności mediów (Total Marketing ROI) pokażę, jak buduje się produkty i usługi w oparciu o dane.
Kantar
Kantar
11.00 – 11.15 Sesja Q&A z prelegentami (wideospotkanie)
11.00 – 11.20
5 typowych wyzwań CDO a odpowiednia platforma danych
Jak wykorzystać nowoczesną platformę danych Snowflake, by móc skupić się na danych zamiast na technologii? W jaki sposób udostepnić odpowiednie dane oraz moc obliczeniową do pracy z danymi w każdym zakątku organizacji? ...do tego robiąc to w bezpieczny sposób oraz dając dostęp do odpowiednich danych także partnerom biznesowym organizacji? Jak sprawić, by wdrażanie kultury pracy opartej o dane nie kosztowało fortuny?
Elitmind
Elitmind
11.20 - 11.35 Sesja Q&A z prelegentami (wideospotkanie)
11.20 – 11.45
Dane jako element DNA firmy*
Co to znaczy, ze P&G zawsze był firmą „data centric”? Dlaczego w ostatnich latach zarządzanie danymi jako zasobem firmowym stało się obiektem szczególnej uwagi? Co niesie ze sobą wszechobecność danych w procesie podejmowania decyzji biznesowych?
Procter & Gamble
11.45 – 12.00 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
11.45– 12.05
Dane nieustrukturyzowane – skarbnica wiedzy, czy kosztowne obciążenie?
Czy informacje przechowywane poza bazami danych mogą być użyteczne, sprawnie zarządzane i efektywnie wykorzystywane? Jak zarządzać rosnącymi wciąż archiwami dokumentów elektronicznych o nieustrukturyzowanej formie? W jaki sposób komunikować się ze światem informacji nieustrukturyzowanej i jakiego języka użyć, aby uzyskać jednoznaczne odpowiedzi na nurtujące pytania? Jak pogodzić ustrukturyzowane dane z systemów i aplikacji oraz nieustrukturyzowane strumienie informacji w języku naturalnym?
W trakcie prezentacji pokażemy przykładowe rozwiązanie, wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego, które pozwoliły odkryć niezmierzone zasoby wiedzy dotychczas niewykorzystywanej. To Doris … Doris, to nie długonoga blondynka o wymiarach 90-60-90… Doris, to nie agentka tropiąca legendarnego „Kuriera z Warszawy”… Doris, to nie żona Borisa z filmu „Prawdziwe Kłamstwa”…
To skrót od Document Repository Intelligent Search - system, w którym sztuczna inteligencja, wspomagana metodami uczenia maszynowego, wspomaga przeszukiwanie różnych dokumentów, obrazów, formularzy itd.
BI Insight
BI Insight
12.05– 12.20 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
12.05 - 12.15
Porządkowanie chaosu czyli metadane w akcji
W trakcie budowy produktów i usług opartych o dane pojawia się kilka kluczowych kwestii. To przede wszystkim wyszukiwanie zbiorów danych, zrozumienie możliwości i ograniczeń poszczególnych zbiorów, uzyskanie dostępu do danych, wykorzystanie danych w kontrolowalny i przejrzysty sposób
Ab Initio Software
12.15– 12.30 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
12.15 – 12.25
Przerwa techniczna
12.25 – 13.10
Pierwsza runda dyskusji roundtables
Równoległe dyskusje roundtables to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono wybitnych osobowości ze świata cybersecurity w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
Planujemy 2 rundy dyskusji roundtables po 40 minut. W ramach jednej sesji 6-8 tematów.
Wśród tematów m.in.:
Najlepsze praktyki dla wdrażania projektów bazujących na danych – perspektywa regionalna*
- Jak zwiększać wartość dla udziałowców i interesariuszy przez podejście, w którym dane są w centrum biznesu
- Jak budować mocną pozycję CDO w organizacji
- Jak zapewnić holistyczne spojrzenie i perspektywę biznesową projektów i inicjatyw spod znaku data-driven
Cloudera
Dane w chmurze – kierunek jest jeden, ale co to oznacza dla strategii danych w Twojej organizacji
- Czy chmura to dzisiaj oczywistość
- Co przemawia za migracją hurtowni danych do chmury
- Jakie wyzwania się z tym wiążą
- Jak obliczyć całkowite koszty utrzymania hurtowni danych w chmurze
Snowflake
Jak szeroko definiować i wdrażać Self-service w obszarze raportowania i analityki?
- Kto powinien odpowiadać za standaryzację danych wejściowych i raportowych (wyjściowych)?
- Jedna wersja prawdy czyli korporacyjna Hurtowania Danych vs Data Lake ( czytaj Big Data) / ODS vs dodatkowe własne dane obszarów biznesowych (np xls)?
- Centralne słowniki i bazy referencyjne jako wzbogacanie danych własnych firmy i deduplikacja danych
- Standardy raportowania vs narzędzia BI vs nazewnictwo zmiennych oraz słowniki i hierarchie
- Data Governance i Data Quality w hybrydzie demokracji i centralizacji funkcji raportowych - różnice, korzyści i wyzwania
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK)
Partnerem dyskusji jest firma AZ Frame.
Edukacja i szkolenia w obszarze danych i zarządzania informacją
- Ścieżki rozwojowe dla profesjonalistów danych i zarządzania informacją
- Gdzie szukać wiedzy
- Oferta w Polsce – edukacja i szkoły wyższe
Meble Wójcik
Monetyzacja danych – nowy biznes czy utopia?
- Kiedy i jakie dane mogą być towarem – jak to ocenić? Nowe możliwości vs. ograniczenia formalne – czyli co pomaga a co utrudnia? Model biznesowy dla monetyzacji danych – jak go znaleźć i dopracować?
ValueTank
Jakie wyzwania stoją przed platformami danych?
- Gdzie w zarządzaniu danymi i informacją kończy się rola ludzi i procesów, a zaczyna rola technologii?
- Jakie możliwości powinna oferować nowoczesna platforma danych? Co brać pod uwagę przy budowaniu takiej platformy?
- W jakich obszarach pracy z danymi technologia wspiera nas obecnie najsłabiej, a w jakich najlepiej?
- Jakich wyzwań związanych z danymi i analityką powinniśmy spodziewać się w najbliższych latach?
- Jak zmienią się nasze oczekiwania co do platformy danych w najbliższej przyszłości?
Elitmind
Elitmind
13.10 – 13.40
Przerwa na lunch
13.40 – 14.25
Trójpak: Przywództwo dla danych, budowanie ich wartości i realizacja strategii*
Organizational management concerns fall into broad categories of implementing change that effectively improves performance, securing real returns from technology investments and processing lots of information without gaining desired insight.
Data, of course, is at the heart of all of these and other organizational complaints. A 'triple play' investment in organizational data is a necessary prerequisite and a primary enabler that permits organizations to address troubling issues with a coordinated approach. Transformation typically requires some organizational discomfort as organizations significantly overhaul their approach to recruiting, qualified organizational talent and leadership, the manner by which they seek to obtain informational value and focus work improving data in a way that better supports organizational strategy.
Unifying these efforts is your organization's collection of data assets. By approaching data differently, organizations can begin to obtain sought after data leverage. This program presents this triple play of new organizational and leadership skills, revised value propositions, and a repositioning of data support for strategy in a manner yielding impressive results.
Data Blueprint
14.25 – 14.40 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
14.25 – 14.50
Więcej niż 1000 słów czyli o wizualizacji danych
Jak mądrze pokazywać dane i informacje, które z nich można otrzymać? Czego unikać, czyli lista złych praktyk. Co profesjonaliści od danych o ich wizualizacji koniecznie wiedzieć powinni?
Infograficy.pl
14.50– 15.05 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
14.50 – 15.00
Przerwa techniczna
15.00 – 15.40
Druga runda dyskusji roundtables
Jak zbudować #datagovernance, które jest atrakcyjne dla biznesów i zespołów od danych
Firmowe funkcjonowanie profesjonalistów od danych często nie jest proste – często ich inicjatywy, jak data governance nie mogą rozwijać się, tak jak powinny – na skutek niezrozumienia i nieoptymalnego zaprojektowania organizacji i komunikacji z jednostkami biznesowymi:
- Jak zaprojektować prace nad data governance, żeby nie było to ćwiczenie teoretyczne?
- Jak zorganizować i utrzymywać współpracę z jednostkami biznesowymi?
- Co w tym wszystkim motywuje profesjonalistów od danych? Jak tworzyć im interesujące wyzwania?
Prowadzenie:
InPost
Przy wsparciu:
Monika Tabor – Kierownik Projektu, Transformacja i Efektywność
Michał Smolira – Kierownik Wydziału Doradztwa w Zakresie Danych Klienckich
Michał Uściński – Wydział Rozwoju i Utrzymania Środowiska Danych
Rola CDO jako wsparcie CIO przy tworzeniu wartości z danych
- Kim jest CDO w firmie w kontekście budowania wartości danych
- Jak dobrze współpracować z innymi, w szczególności z obszarem IT w tym zakresie?
Agora
Transformacja digitalowego rynku danych
- Digital to obszar niebywale dynamicznego rozwoju rynku danych – jak on się zmienia i jak jego rozwój zmieni w ogóle obszar zarządzania danymi?
Samsung Electronics Polska
Rola CDO względem CIO … a może CFO … a może względem dyrektora strategii?
- jeśli firma ma być rzeczywiście Data Driven w podejmowaniu decyzji biznesowych, to z kim pracuje CDO – z CFO jako niezależnym decydentem wspierającym Zarząd czy z biznesowymi Członkami Zarządu? A może przy strategii biznesowej?
- CDO blisko kontrolingu, planowania, budżetowania i raportowania zarządczego czy może jednak CDO blisko technologii?
Grupa PZU
Budowanie strategii danych
- Od czego zacząć, z czego taka strategia powinna wynikać
- Jakie cele powinna realizować strategia danych
- Jak dopasować strategię danych do strategii biznesowej
Bank Pekao
15.40 – 15.55
Podsumowanie i zakończenie konferencji
Spotkanie Dama Poland
18.00 – 20.00
Walne Zebranie DAMA Poland
* prezentacja lub dyskusja w języku angielskim
Goście Specjalni
Peter Aiken
Data Blueprint
Prelegenci
Rada Programowa
ORGANIZATOR
Evention
Evention to spółka specjalizująca się w podnoszeniu wartości spotkań biznesowych. W Evention wydarzenia biznesowe traktujemy jako integralny i trudny do zastąpienia element budowania relacji i poprawy efektywności tych relacji pomiędzy firmami i tworzącymi je ludźmi.
Trzonem działalności spółki są spotkania realizowane w formule ‚custom event’, w których kluczową rolę odgrywa zaangażowanie uczestników w całym procesie przygotowania wydarzenia. Szukamy innowacyjnych form realizacji spotkań, tak by odpowiadało to obecnym aspiracjom, oczekiwaniom i potrzebom menedżerów.
DAMA Poland
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
WSPÓŁORGANIZATOR
DAMA Poland
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
PARTNER GENERALNY
Snowflake
Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 241 of the 2021 Fortune 500 and 488 of the 2021 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2022, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com
PARTNERZY MERYTORYCZNI
3Soft
3Soft helps companies in implementing the Data-Driven Business approach by offering solutions in the field of Artificial Intelligence, Data Management and Business Automation. For over 15 years, we have been supporting the largest enterprises in gaining and maintaining a competitive advantage through the use of dedicated IT systems. Our IT platforms allow collecting, processing and analyzing data at scale. Thanks to the knowledge, experience and passion of our 80-person team, we implement technologically advanced business projects, extracting business value from big datasets. We specialize in providing solutions for clients from the financial and retail sectors. Our success is based on listening to our clients’ needs, following mega trends, seeking continuous development and using cutting-edge technologies. This allows us to maintain the position of a leader in the industry. We believe in the business potential of data!Ab Initio
Ab Initio Software is the top supplier of enterprise data and metadata management software. Numerous leading global corporations use the Ab Initio software for the development of enterprise mission-critical applications with unmatched performance and full scalability. The apps encompass the full spectrum of data processing tasks – from the real-time operating systems to batch processing analytical systems, from data warehouses to transactional systems. Core to Ab Initio is a simple idea that everything should be graphical. Applications should be graphical. Rules should be graphical. Orchestration, metadata, data management, and so on – no matter how big or complex, all should be graphical. With this in mind, we think that our experience supporting the mass scale and data volume, combined with our proven Hadoop capabilities, forms the basis of your needs today and in the future.BI Insight
BI Insight działa na rynku od 15 lat. Wspieramy klientów w rozwoju i w realizacji celów biznesowych przez efektywne wykorzystanie systemów klasy Business Intelligence, rozwiązań w zakresie Data Governance, a także wykrywania i przeciwdziałania nadużyciom. Naszą misją jest dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań mających pozytywny wpływ na ich biznes. Projektujemy i wdrażamy autorskie systemy do integracji danych, zarządzania ich jakością, prognozowania i raportowania, a także zarządzania bazami danych. Posiadamy szerokie doświadczenie w zarządzaniu danymi nieustrukturyzowanymi, przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) i zarządzaniu treścią cyfrową. Jesteśmy twórcą, nagrodzonego w konkursie GOVTECH 2019 systemu DoRIS, wspomagającego proces pozyskiwania informacji z danych nieustrukturyzowanych. W naszych produktach wykorzystujemy najnowsze technologie oparte o sztuczną inteligencję (AI) oraz uczenie maszynowe. Wiedza i doświadczenie praktyczne naszych ekspertów, zdobyte w trakcie realizacji projektów, zapewniają realną wartość i szybki zwrot z inwestycji - to dla nas nadrzędny cel w relacjach z naszymi klientami.AZ Frame
AZ Frame specjalizuje się w danych – dbamy o to, aby dane naszych Klientów nabierały lub utrzymywały wartość. Dzięki partnerstwom, profesjonalnym zespołom i nowoczesnym technologiom tworzymy i wdrażamy procesy Data Governance.
Pomagamy w nowoczesnym zarządzaniu danymi. Dane cyfrowe przyrastają w wysokim tempie, ale dzięki narzędziom, którymi dysponują nasi Partnerzy, ułatwimy ich analizę i wykorzystanie dla celów biznesowych. Nasze rozwiązania umożliwiają ekstrakcję, normalizację i standaryzację danych, w efekcie dając dostęp do zaufanych informacji przekazywanych z różnych źródeł w wielu formatach.
AZ Frame, jako Diamentowy Partner światowego lidera w zakresie narzędzi typu Data Governance i Data Management firmy Precisely (lider Gartner Magic Quadrant), wspiera klientów:
• w opracowaniu strategii zarządzania danymi w organizacji, która maksymalizuje wartość biznesową danych,
• we wdrażaniu procesów (posługując się m.in. narzędziami IT),
• w przeprowadzaniu zmian organizacyjnych w firmie pod kątem innowacyjnego zarządzania danymi,
• w zmianie postrzegania danych w całej organizacji.
Cloudera
At Cloudera, we believe data can make what is impossible today possible tomorrow. We empower people to transform data anywhere into trusted enterprise AI so they can reduce costs and risks, increase productivity, and accelerate business performance. Our open data lakehouse enables secure data management and portable cloud-native data analytics, helping organizations manage and analyze data of all types on any cloud, public or private. With as much data under management as the hyperscalers, we’re the preferred data partner for the top companies in almost every industry. Cloudera has guided the world on the value and future of data and continues to lead a vibrant ecosystem powered by the relentless innovation of the open-source community. Learn more at Cloudera.com.
Elitmind
Elitmind zajmuje się konsultingiem oraz tworzeniem i kompleksową implementacją innowacyjnych rozwiązań z zakresu Business Intelligence oraz zaawansowanej analityki danych. Wierzymy w moc informacji, potencjał sztucznej inteligencji i skuteczne wykorzystanie mechanizmów machine learing. Wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, że inteligentne wykorzystanie danych zmienia organizacje, zapewniając im przewagę nad konkurencją. Najnowsze technologie z zakresu analityki danych służą nam do rozwiązywania problemów naszych Klientów. Mamy bogate doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla retail, finansów i kontrolingu, dzięki czemu rozumiemy wyzwania, z jakimi mierzę się te branże. Znamy (i stosujemy) standardy IBCS dotyczące wyglądu raportów, prezentacji i dashboardów. Nasze doświadczenie i kompetencje potwierdzają liczne złote partnerstwa z Microsoftem i uzyskany w tym roku status Microsoft Advanced Specialization in AzurePrecisely
Precisely is a new company with a remarkable heritageWe were formed when Syncsort and Pitney Bowes Software & Data combined, bringing together decades of experience and expertise in handling, processing and transforming data. Syncsort specialized in optimizing, integrating and advancing data, enabling customers to extract value from their information wherever and whenever they needed it. Pitney Bowes Software & Data brought unmatched proficiency in customer information management, location intelligence, data enrichment and customer engagement solutions. Precisely brings together the best of these businesses to create an end-to-end, mature product portfolio with a singular focus on data integrity – all so we can help our customers move forward with confidence. Today, we have 12,000 enterprise customers, including 90 of the Fortune 100, in 100 countries worldwide.
Promity
Promity jest firmą doradczo-informatyczną, działającą od 2009 roku. Naszą misją jest wspieranie firm w osiąganiu sukcesów biznesowych przy pomocy rozwiązań informatycznych z zakresu: 1. Promity Data Services – usługi w obszarze Business Intelligence oraz Big Data z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego. 2. Promity Software – dedykowane aplikacje dla biznesu, obejmujące m.in. rozwiązania wspierające działanie organizacji IT, monitorowanie obiektów, analitykę finansową oraz obsługę i zarządzanie urządzeniami w obrębie rozwiązań klasy IoT. 3. Promity Consulting – wspiera przeprowadzanie istotnych zmian organizacyjnych, w tym optymalizację kosztów ze szczególnym uwzględnieniem środowiska IT i realizowanego portfela projektów, zarządzanie dostawcami oraz rozwój kompetencyjny i procesowy organizacji w obszarach Architektury Korporacyjnej, Agile i DevOps. 4. Promity Akademia – świadczy usługi szkoleniowe z obszaru zarządzania i technologii informatycznych. Promity jest Złotym Partnerem firmy Talend, jednego ze światowych liderów w obszarze przetwarzania i analityki danych. Jesteśmy także partnerem firm VersionOne (lider narzędzi Agile) oraz Sparx Systems. Jako jedna z pierwszych organizacji w Polsce zostaliśmy członkiem forum ArchiMate® w The Open Group. Szczególnymi obszarami naszych zainteresowań i kompetencji są rozwiązania wykorzystujące techniki sztucznej inteligencji (Machine Learning/Deep Learning) oraz z zakresu Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów. W ujęciu branżowym nasze największe projekty dotyczyły lub dotyczą sektora finansów publicznych, sektora bankowo-ubezpieczeniowego, sektora handlu detalicznego oraz branży medycznej. Realizujemy także działalność w zakresie badań i rozwoju (B+R). Są to zarówno prace własne (wewnętrzne), jak i zlecane przez naszych Klientów.Splunk
Splunk Inc. turns data into doing with the Data-to-Everything Platform. Splunk technology is designed to investigate, monitor, analyze and act on data at any scale. Our powerful platform and unique approach to data have empowered companies to improve service levels, reduce operations costs, mitigate risk, enhance DevOps collaboration and create new product and service offerings.MECENAS
ValueTank
ValueTank jest firmą specjalizującą się w obszarachzarządzania informacją (Data Governance) oraz zarządzania projektami (Project Portfolio Management).
Naszą ofertę, obejmującą usługi doradcze, nowoczesne narzędzia i szkolenia, kierujemy do przedsiębiorstw komercyjnych i sektora publicznego.
W zakresie zarządzania informacją pomogliśmy już m.in. firmom takim, jak mBank, Bank Credit-Agricole Polska, Grupa AXA Polska, TVN S.A., Bank BGŻ BNP Paribas, Mercedes-Benz Polska, Urząd M. St. Warszawa, ORANGE Polska, Stallergenes Greer France, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego.
Jesteśmy Partnerem Collibra, globalnego lidera systemów klasy Metadata Management. Oferujemy w tym zakresie również własne rozwiązanie CDO.tools.
PATRONAT
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy to interdyscyplinarny instytut naukowy i lider w przetwarzaniu informacji o polskiej nauce. Głównym zadaniem instytutu jest ułatwianie szybkiego dostępu do aktualnej oraz kompleksowej informacji o polskiej nauce – to tu gromadzone są, analizowane i tworzone informacje o sektorze badań i rozwoju, o polskich naukowcach, projektach naukowych i aparaturze badawczej. Raporty tworzone na podstawie tych danych mają wpływ na kształtowanie polskiej polityki naukowej. Pracownicy OPI PIB tworzą inteligentne systemy informatyczne dla sektora publicznego oraz o zastosowaniu komercyjnym, prowadzą liczne prace badawcze, analizują działalność polskiego sektora badań i rozwoju oraz szerzej – świata nauki, a także badają, w jaki sposób nowe media kształtują społeczeństwo i wpływają na biznes i jak rozwija się sztuczna inteligencja. OPI PIB jest jednostką nadzorowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.PATRONAT MEDIALNY
Obserwatorium.biz
Obserwatorium.biz jest niezależną polską firmą doradczą, specjalizującą się w tworzeniu i wdrażaniu strategii cyfrowych w przedsiębiorstwach, głównie z sektora finansowego oraz administracji publicznej. Wspiera klientów w poszczególnych fazach rozwoju strategicznego — diagnozy sytuacji wewnętrznej, otoczenia rynkowego, pomaga formułować nowe cele i produkty, uwzględniając trendy społeczne i biznesowe wynikające przede wszystkim ze zmian technologicznych, wspiera procesy wdrożeniowe i realizacyjne, w tym dla dostawców IT. Realizuje szereg działań edukacyjnych jak szkolenia i konferencje, aby szerzyć na rynku wiedzę o transformacji cyfrowej, jej konsekwencjach i warunkach optymalnej implementacji w danym przedsiębiorstwie.Sztucznainteligencja.org.pl
Sztucznainteligencja.org.pl to pierwszy polski niekomercyjny serwis internetowy poświęcony w całości algorytmom, uczeniu maszynowemu i głębokiemu, automatyzacji, robotyce oraz big data. Serwis oferuje m.in. aktualności związane z różnorakim zastosowaniem sztucznej inteligencji, wywiady z krajowymi i zagranicznymi ekspertami ze świata nauki, biznesu i administracji, materiały na temat badań naukowych w obszarze SI prowadzonych w Polsce i za granicą oraz strategie rozwoju tej technologii. W serwisie znajdzie się też mapa głównych ośrodków SI w Polsce w sektorze naukowym i biznesowym oraz materiały edukacyjne. Portal Sztuczna Inteligencja jest tworzony w OPI PIB, działającym pod auspicjami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.Warsaw Business Journal
Warsaw Business Journal to miesięcznik niezbędny liderom biznesu, którzy chcą trzymać rękę na pulsie i znać najważniejsze trendy, sektory i osobowości polskiej gospodarki. WBJ przedstawia swoim czytelnikom historie, wydarzenia, firmy i osoby, które z sukcesem tworzą polski rynek. Nasze główne założenia to: rzetelność, dogłębne analizy, opiniotwórczość, prezentacja liderów rynku. Jako brand z dwudziestoletnim stażem, zdobyliśmy zaufanie partnerów w wielu największych i najważniejszych organizacjach i firmach działających na polskim rynku. Nasz miesięcznik przygotowywany jest przez niezależny i doświadczony zespół, który zna wszystkie zawiłości polskiego rynku.Warsztaty 2020
Proponujemy Państwu uczestnictwo w warsztatach towarzyszących CDO Forum.
Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona – do 20 osób.
Warsztaty online
Termin:
23 – 24 września 2020 - czas trwania 2 x 4 godziny
Opis
Celem warsztatów jest omówienie doświadczeń i dobrych praktyk z projektów budowy kompleksowego modelu Data Governance w dużych przedsiębiorstwach. Pomimo tego, że każda firma jest inna i w każdej występują specyficzne problemy oraz uwarunkowania, to można zaobserwować pewne stałe wzorce i schematy pojawiające się w kolejnych wdrożeniach.
Bazując na obserwacjach wyniesionych z wielu projektów realizowanych na polskim i europejskim rynku zastanowimy się wspólnie jak zorganizować takie przedsięwzięcie, jak podnieść prawdopodobieństwo jego sukcesu oraz jakich błędów najlepiej unikać.
Prowadzący
Tomasz Mierzwa
Współwłaściciel, Członek Zarządu, ValueTank
Korzyści dla uczestnika
- Uporządkujesz swoją wiedzę na temat tego czym właściwie jest Data Governance
- Poznasz typowe role zaangażowane w biznesowe procesy zarządzania informacją
- Zapoznasz się ze sprawdzonym podejściem do zarządzania architekturą i jakością danych
- Na bazie rzeczywistych use cases dowiesz się jakie są sprawdzone metody działania
- Poznasz typowe błędy w tego typu projektach oraz sposoby ich unikania
- Zwiększysz szansę powodzenia swojego projektu
Uczestnicy
Warsztaty skierowane są do osób zaangażowanych w projekty wdrażania modelu Data Governance oraz w jego ciągłe działanie w przedsiębiorstwie. Szczególnie wartościowe będą dla osób pełniących rolę Chief Data Officera oraz Właściciela Danych lub Data Stewarda, bądź też przygotowujących się do objęcia takiej roli w przyszłości.
Udział w warsztacie nie wymaga żadnej specyficznej wiedzy ani doświadczenia. Udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani tematyką ładu informacyjnego i biznesowego zarządzania informacją.
Warsztaty prowadzone będą w języku polskim.
Agenda warsztatów online - 2 dni - dzień 1 od 13.00 do 17.00, dzień 2 od 9.30 do 13.30
Dzień pierwszy
13:00 – 13:15
Rozpoczęcie warsztatów / wprowadzenie przez organizatora
13:15 – 14:30
Czym jest Data Governance i dlaczego obecnie wszyscy chcą się tym zajmować?
14:30 – 14:45
Przerwa na kawę
14:45 – 15:55
Skąd się bierze biznesowa odpowiedzialność za dane? – regulacje, procesy, mierniki
15:55 – 16:05
Przerwa na kawę
16:05 – 16:55
Najważniejszy i najtrudniejszy do uruchomienia komponent – struktura organizacyjna DG
16:55 – 17:00
Zakończenie i podsumowanie pierwszego dnia warsztatów
Dzień drugi
9:30 – 9:40
Rozpoczęcie drugiego dnia warsztatów
9:40 – 11:10
Zarządzanie architekturą i jakością danych, czyli fundamenty ładu informacyjnego
11:10 – 11:30
Przerwa na kawę
11:30 – 12:20
Dobre praktyki i typowe błędy popełniane w projektach wdrażania Data Governance
12:20 – 13:00
Pytania i dyskusja oraz zakończenie i podsumowanie warsztatów