Spotkania CDO Forum Club - CDO Forum: Data Management & Governance
CDO Forum 2023 / Spotkania CDO Forum Club - CDO Forum: Data Management & GovernanceSpotkania CDO Forum Club to cykl spotkań poświęconych wymianie doświadczeń dla profesjonalistów od danych, którzy muszą być w swoich organizacjach apostołami poważnego podejścia do tematu DATA.
Jak zawsze zapewnimy ciekawe dyskusje i rozmowy – spotkania CDO Forum Club to nieodmiennie okazja do wymiany doświadczeń i networkingu, także w czasach spotkań online!
Spotkania CDO Forum Club to gwarancja bardzo efektywnego spędzenia skondensowanego czasu w elitarnym gronie menedżerów zajmujących się zarządzaniem danymi
Treściwą i aktualną merytorykę zapewniają najlepsi eksperci, zaś możliwość wymiany opinii oraz dyskusji z uczestnikami spotkania to niepowtarzalna okazja do pogłębienia wiedzy jak i doświadczeń.
Zapraszamy do dołączenia do społeczności CDO Forum Club na LinkedIn, gdzie na bieżąco zamieszczamy informacje o spotkaniach.
08.12.2022, ONSITE - SPOTKANIE ŚWIĄTECZNE
Zrównoważony rozwój Data Governance
Poszukajmy klucza do budowy programu zarządzania danymi, który przetrwa próbę czasu
Wdrożenie dobrych praktyk Data Governance w organizacji jest zadaniem trudnym, lecz największym wyzwaniem jest sprawienie, by Data Governanace było efektywne w długoterminowej perspektywie.
Możemy to porównać do wyrabiania w sobie nowych nawyków, czy też do nabywania nowej umiejętności, do których nie mamy naturalnych predyspozycji – rutynowe zachowania są trudne do przełamania. Podczas grudniowego spotkania porozmawiamy o tym, jak sprawić, aby dobrze zrobiony Data Governance w organizacji nie karlał z czasem, by nie trzeba było go robić na nowo - za to jak może żyć i rozwijać się stabilnie jako projekt możliwie małym nakładem sil i środków.. Co możemy zrobić, aby praktyki Data Governance stały się rutynowe, aby przetrwały próbę czasu i pozostały efektywne w dłuższym horyzoncie czasowym?
Grudniowe spotkanie to poza wartościowymi wystąpieniami merytorycznymi także spotkanie wigilijne naszej społeczności – po bloku merytorycznym zapraszamy na uroczystą kolację!
Na grudniowe spotkanie zapraszamy do
Centrum Konferencyjnego WestGate w Warszawie - Budynek BRAMA ZACHODNIA - poziom 0
Aleje Jerozolimskie 92


AGENDA
17:30-17:35
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Evention
17:35-17:55
Data management – aktualne trendy i wyzwania [POBIERZ PREZENTACJĘ]
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na zarządzanie danymi w przedsiębiorstwach? Które trendy kształtują aktualnie ewolucję w tym obszarze? Jakie zmiany nas czekają? W jaki sposób mogą się one zmienić pod wpływem m.in. innowacji technologicznych? Porozmawiajmy o tym skupiając się na zmianach w trzech obszarach: środowisku biznesowym, technologicznym oraz w otoczeniu regulacyjnym.
BPH Bank Hipoteczny S.A.
17:55-18:15
Zrównoważony ekosystem Data Governance [POBIERZ PREZENTACJĘ]
Skuteczne projekty data governance powodują powstanie ogólnofirmowej świadomości i zgody co do wartości, użyteczności i przydatności danych na wszystkich poziomach organizacji. Czy właściwy „framework” wystarczy? W zrównoważonym ekosystemie data governance w zasadzie nie chodzi o „data”.
SAS Polska
18:15-18:40
Panel w gronie praktyków - Jak zadbać o stały, zrównoważony rozwój Data Governance w organizacji?
Podczas dyskusji poszukamy odpowiedzi na ważne pytania związane z Data Governance: dlaczego wdrożenie go to de facto dopiero początek drogi, a nie jej cel? Jak uwzględnić zrównoważony rozwój DG w strategii organizacji? Jaki jest klucz do budowy programu zarządzania danymi, który przetrwa próbę czasu?
Polpharma
Philip Morris International
SAS Polska
Bank Pekao S.A.
18:40-21:00
Kolacja oraz wieczorny networking
20.10.2022, ONLINE
Określenie wymiernej i biznesowej wartości danych
AGENDA
14.45 – 15.00
Zapraszamy z kubkiem kawy/herbaty na swobodne rozmowy – poznajmy się!
15.00 – 15.05
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Evention
15.05 – 15.25
Czym jest wartość danych i jak ją wycenić w organizacji? Pobierz artkuł na temat wartości danych w organizacji
SGH
15.25 – 15.45
Panel w gronie praktyków - Wartość danych a wartość biznesu
Jak jakość danych przekłada się na ich wartość? Czy firmy rzeczywiście traktują dane jako zasób - tak samo jak każde inne kluczowe aktywa? Czym to się powinno przejawiać? Czy potrafimy zmierzyć wartość posiadanych danych? Jak to dobrze robić i czy to jest zadanie dla CDO? Czy dane decydują o wartości przedsiębiorstwa? Jak można podnosić wartość danych? I czy w ogóle uwzględniamy ich rzeczywistą wartość w wycenie firmy czy jej rachunku finansowym? Co musi się zmienić, by stało się to powszechną praktyką? Czy istnieją normy jakości danych (istnieje norma ISAE3000 ale jest mało popularna w PL, raczej używa się jej w USA) i dlaczego w Polsce z nich się nie korzysta?
PANELIŚCI
BI Insight
Polpharma
Auchan Polska
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
15.45 – 16.15
Porozmawiajmy w podgrupach: dyskusje w mniejszych zespołach.
Moderatorami poszczególnych stołów dyskusyjnych będą:
Alfa Laval
Veolia Energy Contracting Poland
Procter & Gamble
16.15 – 16.30
Podsumowanie dyskusji na wspólnym Forum
Evention
02.06.2022, ONSITE
Nowoczesna organizacja danych w przedsiębiorstwie
Data Mesh, Data Lake. Data Cloud, itp.
Wraz z rozwojem technologii, zmianą potrzeb biznesowych i upowszechnieniem świadomego wprowadzania Data Governance zmienia się także sposób organizacji danych w przedsiębiorstwach. W tej organizacji trzeba łączyć nieraz sprzeczne cele i uwarunkowania, szukając optymalnego rozwiązania dla danej organizacji i jej indywidualnych potrzeb i możliwości. Pojawiają się nowe pojęcia jak Data Fabric. Powszechność zyskuje chmura, jako podstawowe środowisko przechowywania i analityki danych, duże zainteresowanie budzi Data Lake, a Data Mesh daje obietnicę demokratyzacji danych i budowy organizacji napędzanych danymi.
Jak podejść we właściwy sposób do organizacji danych? Czy stawiać na model scentralizowany czy federacyjny? Czego uczą doświadczenia innych? Co jest optymalnej dla mojej organizacji i od czego to zależy? Poszukamy odpowiedzi na te i inne wyzwania podczas czerwcowego spotkania CDO Forum Club.
Na czerwcowe spotkanie zapraszamy do
wyjątkowego miejsca w Warszawie - MokoLove
AGENDA
18.00 – 18.30
Czas na networking i filiżankę kawy
18.30 – 18.40
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Evention
18.40 – 19.00
Nasza podróż w stronę demokratyzacji danych – studium przypadku
T-Mobile
T-Mobile
19.00 – 19.25
Dyskusja panelowa
W gronie praktyków porozmawiamy o organizacji danych w przedsiębiorstwie – będziemy szukać odpowiedzi na ważkie pytania:
Jaka jest miara wyzwań związanych z tym, jak chcemy organizować dane – czy to jest taktyczna decyzja inżynierska, czy raczej poziom strategii biznesowych ważnych dla biznesu, dlaczego?
Jak należy oceniać tempo zmian, pojawiania się innowacji – czy to jest poziom tożsamy z tym, co generalnie dzieje się w obszarze tech-IT, czy jednak to tempo jest inne?
Co w tej chwili dominuje w przedsiębiorstwach, jakie widać trendy, co powinno się zmieniać w zakresie modelu organizacji danych?
Jaki widać potencjał wzrostu dla przesunięcia się danych i analityki do Chmury, modelu Lake oraz Data-Mesh – co to będzie oznaczać dla przyszłości firm?
What next – jakie czekają na scenariusze przyszłości?
PANELIŚCI
Szkoła Główna Handlowa
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK)
Point 72
19.25 – 19.35
Przerwa techniczna na przygotowanie degustacji win
19.35 – 20.10
Część specjalna połączona z degustacją wina - Od genealogii szczepów winorośli poprzez śledzenie powiązań - aż po wykrywanie fraudów. Bazy grafowe jako uniwersalne narzędzie analizy danych (Kliknij i obejrzyj nagranie)
Pokażemy na dwóch przykładach działanie baz grafowych. Pierwsza część pomoże zrozumieć w jaki sposób za pomocą tego narzędzia można opisać pochodzenie i wzajemne związki między... szczepami winorośli. Dla lepszego zrozumienia tematu, pokazowi towarzyszyć będzie degustacja wybranych win. W drugiej części wskażemy zaś, w jaki sposób, poprzez zastosowanie tego samego narzędzia, jesteśmy w stanie wyśledzić powiązania pomiędzy różnymi, pozornie nie mającymi nic wspólnego ze sobą, podmiotami, i doprowadzić do wykrycia nadużyć powstającymi w efekcie ich wzajemnych relacji, powiązań, oddziaływań i kombinacji. Cała nasza rzeczywistość składa się bowiem z danych, zaś ich "ujarzmienie" i uczynienie z nich należytego użytku jest kwestią zastosowania odpowiedniego narzędzia. Bazy grafowe są jednym z takich narzędzi, a wg szacunków ekspertów, już wkrótce większość procesów analizy danych będzie opierało się właśnie na nich - warto więc wypróbować je w praktyce już teraz!
Przewidujemy również na zakończenie prelekcji atrakcyjny konkurs - zostańcie z nami!
AZ Frame
AZ Frame
20.10 – 20.50
Kolacja oraz wyłonienie zwycięzców konkursu
20.50 – 22.00
Kontynuacja wieczoru i czas na swobodne rozmowy
21.04.2022, ONLINE
Monetyzacja danych
Jak robić to skutecznie. Jak budować nowe produkty i usługi w oparciu o dane?
To Święty Graal dla wszystkich, którzy zajmują się zarządzaniem danymi. Cóż bowiem szybciej zmieni oczach decydentów postrzeganie wartości danych w organizacji niż namacalny przykład, jak można z tego zasoby zbudować konkretną wartość finansową? Gdy mając dane potrafimy tak je przepakować i przeformatować, by stworzyć z nich nowe produkt i usługi bazujące na danych, to stajemy się sami kreatorem biznesu w firmie.
Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Monetyzacja danych to zajęcie pełne wyzwań – często będące wirtuozerią na pograniczu innowacji i biznesowej odwagi. Przykłady udanej monetyzacji (czyli takiej, która kreuje przewidywalny i stały strumień wartości) wcale nie są tak częste, ale za to bywają spektakularne. Czasem też organizacje nawet nie próbują monetyzować – bo brakuje im wiary i kompetencji, a nade wszystko odpowiednich liderów w obszarze danych. Choć sukces mógłby być blisko. Wyzwaniem są także kwestie regulacyjne i rozmyte granice dotyczące własności danych
Jak podejść we właściwy sposób do monetyzacji danych? Czego uczą doświadczenia innych? Jak buduje się nowe produkty i usługi w oparciu o dane? Poszukamy odpowiedzi na te i inne wyzwania podczas kwietniowego spotkania CDO Forum Club.
AGENDA
14.45 – 15.00
Zapraszamy z kubkiem kawy/herbaty na swobodne rozmowy – poznajmy się!
15.00 – 15.05
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Evention
15.05 – 15.25
Droga do monetyzacji danych – drogowskazy i przykłady
Dane jako źródło tworzenia zysku po stronie zewnętrznej (nowe usługi, udoskonalenie oferty), oraz wewnętrznej (optymalizacja procesów, ograniczenie kosztów). Rzeczy niezbędne - jak skutecznie wprowadzić analitykę do organizacji. Studia przypadków: 1. Duży start-up technologiczny (optymalizacja analityki, obszary do poprawy w obszarze danych i ich wykorzystania – co uzyskano dzięki dobrej strukturze Data Governance i przeprowadzeniu w oparciu o nią kilku POC, identyfikujących nieoptymalne procesy); 2. Duża marka odzieżowa (wybór właściwej ścieżki i obszaru dla wdrożenia zaawansowanej analityki w oparciu o ML/AI – w efekcie zbudowano model ML, który przewidywał wolumen sprzedaży i pozwalał na analizę, jak wpływają na niego różne rodzaje promocji – zamiast działań manualnych i opartych o założeniach oraz ekspercką analizę historyczną.
Manager, Market Risk, Financial Services Consulting, PwC Polska
15.25 – 15.45
Panel w gronie praktyków - Sztuka monetyzacji danych
Porozmawiajmy o tym, czym są dobre pomysły na monetyzację danych? Skąd je czerpać - jak stymulować kreatywność i innowacje w tym obszarze? Kto powinien brać w tym udział? Jak przekonać do nich innych w firmie? Jak mając dobry pomysł i wsparcie dla niego zbudować plan działań? Jak i kiedy oceniać realizację - by nie brnąć w ślepa ścieżkę, a zarazem zbyt wcześnie nie odcinać obiecujących opcji?
Grupa OLX
GE Healthcare
InPost
AZ Frame
15.45 – 16.15
Porozmawiajmy w podgrupach: dyskusje w mniejszych zespołach.
Jak skutecznie monetyzować dane? Z jakim wyzwaniami trzeba się mierzyć? Czego uczą nas własne doświadczenia? Czy to jest temat tylko dla wybranych branż? Kto robi to najlepiej?
Opiekunami grup będą przedstawiciele Rady Programowej CDO Forum.
16.15 – 16.25
Podsumowanie dyskusji na wspólnym Forum
16.25 – 16.30
Komentarz merytoryczny do całości spotkania
Bank Millennium / Dama Poland Chapter
16.30 – 16.40
Podsumowanie i zakończenie spotkania
Evention
03.03.2022, ONLINE
Dane w świecie AI i Data Science
Co warto wiedzieć, jak dobrze przygotować dane do wykorzystania w świecie nowych możliwości?
Obserwujemy ciekawe przecięcie się dwóch kultur – tych, którzy zajmują się praktycznymi aspektami sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i wyrafinowanych metod i algorytmów Data Science - z tymi, których troską jest tworzenie i utrzymanie ładu w danych w firmowych środowiskach. To na ogóle dość różne podejścia i konteksty działania – a wiadomo, że w zastosowaniach AI/ML czy wykorzystaniu Data Science dane to sprawa absolutnie kluczowa i od dobrego podejścia do danych zależy powodzenie projektów z tego obszaru. Przed zastosowaniem AI i Data Science nie ma odwrotu – to przyszłość wszystkich organizacji, nawet jeśli dzisiaj pod tym względem odczuwamy ogromny niedostatek, a skuteczne wdrożenia AI i Data Science to zaledwie pojedyncze rozproszone wyspy.
Dlatego już dzisiaj warto patrzeć na to, co wynika z tego przecięcia tych dwóch światów i jak dobrze przygotować się na nieuchronne zmiany z punktu widzenia wszechstronnego zarządzania danymi. Poszukamy odpowiedzi na te i inne wyzwania podczas marcowego spotkania CDO Forum Club.
AGENDA
14.45 – 15.00
Zapraszamy z kubkiem kawy/herbaty na swobodne rozmowy – poznajmy się!
15.00 – 15.05
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Evention
15.05 – 15.25
Data Science czyli ‘magia’, która z danych tworzy wartość dla organizacji
Jak prawidłowo zbudować framework analityczny i jak zdefiniować model biznesowy. Co powinno wchodzić w zakres analizy i jak dobrać do niego dane. Kto powinien analizować dane – dobór adekwatnych zasobów eksperckich. Gdy uda się dane zanalizować, jak interpretować wyniki i maksymalizować efekty analizy. Jakie błędy można popełnić w projekcie Data Science i jak ich unikać.
BI Insight
BI Insight
15.25 – 16.00
Panel w gronie praktyków: zarządzanie danymi w świecie AI i Data Science
Jakie wymogi pod względem danych rodzi rozwój zastosowań sztucznej inteligencji i upowszechnienie narzędzi Data Science? Na co tutaj powinni zwrócić uwagę wszyscy, którzy zajmują się obszarem zarządzania danymi w organizacjach? Co warto robić w tym kontekście już dzisiaj, nawet jeśli własna firma jeszcze nie weszła zbyt mocno w obszar AI, ML i Data Science?
Do udziału w panelu zaprosiliśmy m.in.:
Procter & Gamble
CancerCenter.ai.
Allegro
Instytut Informatyki, Wydział MIM, Uniwersytet Warszawski, MIM Solutions
16.00 – 16.15
Dane w ramach pracy grupy roboczej GRAI
Grupa Robocza ds. AI to inicjatywa koordynowana przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. W ramach prac nad stworzeniem ram ułatwiających rozwój sztucznej inteligencji w Polsce, powołana została także podgrupa zajmująca się obszarem danych w kontekście zastosowań AI (ze szczególnym wskazaniem na obszar Otwartych Danych, acz nie wyłącznie).
Sprawozdanie ze stanu prac i informację o celach pracy podgrupy przedstawi jej koordynator.
Grupa robocza ds. sztucznej inteligencji (GRAI) przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
16.15 – 16.20
Komentarz merytoryczny do spotkania
AZ Frame
16.20 – 16.30
Informacja o planach aktywności CDO Forum w 2022 roku. Zaproszenie na CDO Forum we wrześniu 2022.
Evention
16.30 – 16.35
Podsumowanie i zakończenie spotkania
Evention
Zarejestruj się
Rejestracja zakończona
Zainteresowanych otrzymaniem materiałów konferencyjnych prosimy o kontakt: weronika.warpas@evention.pl
Dołącz do Spotkań CDO Forum Club ONLINE!
Do bezpłatnego udziału w Spotkaniach zapraszamy:
- Chief Data Officer’ów albo osoby funkcjonalnie pełniące rolę CDO albo CAO
- Menedżerów z działów technologicznych i działów biznesowych z dużych organizacji intensywnie korzystających z danych
- CIO i dyrektorów IT
- Business Relationship Manager’ów
- Przedstawicieli działów biznesowych intensywnie wykorzystujących dane
- Architektów systemów i architektów danych
- Ekspertów od danych i przedstawicieli komórek BI
- Architektów IT i analityków
wszystkich branż poza branżą IT.
Uczestnicy otrzymują 100% rabatu po wyrażeniu zgód marketingowych dla Partnerów Spotkań. Zaproszenie bezpłatne zostanie potwierdzone drogą mailową.
Bez udzielenia zgód marketingowych koszt udziału w każdym wydarzeniu wynosi 200 pln netto.
Z przyjemnością odpowiemy na pytania związane z uczestnictwem w Spotkaniach:
Kamil Piotrowski
tel. kom.: +48 570 272 723
e-mail: kamil.piotrowski@evention.pl
Weronika Warpas
tel. kom.: +48 570 611 811
e-mail: weronika.warpas@evention.pl
W przypadku firm zainteresowanych udziałem w Spotkaniach w charakterze Partnera prosimy o kontakt:
Dominika Opoka
tel. kom.: +48 604 112 883
e-mail: dominika.opoka@evention.pl